Podnět číslo 20040603160007 - občanské sdružení PODNĚTY.CZ

Podnět číslo 20040603160007

Provozovatel neodpovídá za intelektuální úroveň a pravdivost podnětů.

1) Podnět č.j. 20040603160007 Uložit jako PDF
2) Úroveň realizace probíhá
3) Kde začít s řešením Praha, Česko
5) Kdo by měl o podnětu vědět Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, Rada české televize, ředitel, televize, rozhlas, zvukař, RRTV, RČTV
6) Co je třeba udělat Přimět media, by snížila intenzitu hudebních zvuků, kterými prokládají mluvené slovo. Podle průzkumu, který provedl autor podnětu, zejména starší posluchači a diváci neustále zesilují slovo a tlumí hudební zvuky. Většině z nich velmi vadí automatické bubny.
Poznámky:
Dne 26.2.2005 sdělil moderátor pořadu Barvy života divákům, že osobně bojuje proti hluku. Autor podnětu ho proto na tento podnět upozornil, a to textem:
V pořadu Barvy života ze dne 26.2.2005 se moderátor pan Krasl zmiňoval o nutnosti boje proti hluku a o své osobní angažovanosti Upozorněte ho, prosím na podnět číslo 2004 06 03 16 00 07, který je zatříděn v Národní databázi občanských podnětů na www.podnety.cz

Viz též podnět Č.j.2007 11 09 19 53 12
7) Autor podnětu
9) UPOZORNĚTE na podnět adresáty z odstavce č. 5 Chcete-li urychlit realizaci tohoto podnětu, odešlete kompetentní instituci mail s textem:
Upozorňuji na existenci podnětu
http://podnety.cz/podnet-cislo-20040603160007
10) Chci ohlásit úroveň realizace tohoto podnětu. 
11) AKTUÁLNÍ ÚROVEŇ REALIZACE. (Může ji ohlásit každý občan - formulářem z řádku 10.)
04. 02. 2013 24. ledna 2013 Rada pro rozhl. a telev. vysílání schválila zprávu z hodnocení dopadů regulace - RIA k návrhu vyhlášky o některých charakteristikách zvukové složky reklam, teleshoppingu a označení sponzora v televizním vysílání a o způsobu měření hlasitosti. Rada předložila návrh vyhlášky k novele zákona do mezirezortního připomínkového řízení.

Ohlásil: Arbed, dle dle informace na FB Petra Krajča St.
28. 03. 2012 Česká televize zareagovala na kritiku diváků kvůli hlučným reklamám. Intenzitu zvuku hlídá takzvanými vysílacími procesory (počítačovými programy) jež narovnávají zvukovou hladinu u jednotlivých částí vysílání.
PODROBNOSTI
K podobnému opatření je třeba přimět komerční televize.

Ohlásil: Arnošt Bednář, podnety@podnety.cz
17. 02. 2012 Pravděpodobně reakcí na tuto aktivitu začala TV NOVA přerušovat pořady reklamou takovým počátečním zvukovým signálem, že jeho intenzita rve uši.

Ohlásil: stetina.jirka@seznam.cz
07. 02. 2012 6.2.2012 - Skupina poslanců všech parlamentních stran (na výzvu autorů iniciativy STOP HLASITÉ REKLAMĚ ) vypracovala vládě odeslala novelu zákona, která by měla zakázat příliš hlasité televizní reklamy. Mohla by platit od srpna.

Ohlásil: Arbed, podnety@podnety.cz
15. 12. 2011 V televizních pořadech je mluvené slovo přehlušováno scénickou hudbou. Také hudba má daleko větší intenzitu než mluvené slovo. Pokud nechci hlukem obtěžovat sousedy v panelovém domě, musím ovladačem stále manipulovat! Na tento problém si stěžuje více obyvatel sídlišť.

Ohlásil: jirikvapil40@seznam.cz
11. 05. 2010 Občané začali podepisovat internetovou petici proti hlasité reklamě v televizích. V textu je návrh na nové znění příslušné části zákona č. 231/2001 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání (Hlava IV., § 48, odst. 4, písm.a).

Ohlásil: Arbed