- občanské sdružení PODNĚTY.CZ
1. Úroveň realizace
2. Podnět pro
3. KDE (lokalita)
4. GPS (lokalita):
5. KDO (kompetence)
6. CO (v textu je skupina znaků)
7. Období:
8. Zisk:
9. Stav:
10. Naléhavost:
11. Náklady:
12. Výnosy:
13. Oblast:
14. Kompetence:


Výsledky vyhledávání

Provozovatel neodpovídá za intelektuální úroveň a pravdivost podnětů.
Vašemu požadavku vyhovuje celkem 16 podnětů.
Zobrazí se 16 nejnovějších.

Na konkrétní podnět může každý občan kompetentního politika či úředníka upozornit, urychlí se tak jeho realizace.

Číslo podnětu: 20181020095929
Úroveň realizace: neznámá
Kde začít s řešením Česko, Český Krumlov
Kdo by měl o podnětu vědět: Vláda České republiky, předseda vlády, ministr dopravy, ministr životního prostředí, ministr průmyslu a obchodu, starosta, primátor, PS, Senát.
posta@vlada.cz, info@env.cz, posta@mpo.cz,, posta@mpo.cz, posta@psp.cz, epodatelna@senat.cz,posta@mu.ckrumlov.cz, arbed@wo.cz
Co je třeba udělat:

Výrazně zvýhodnit provoz miniautomobilů a technologii výměn vybitých akumulárových baterií. Vozítka jsou vhodná zejména pro odlehčení městské dopravy, v podélných parkovacích pruzích mohou parkovat i příčně, atd.
PODROBNOSTI.

Klíčová slova: baterie, elektromobil, TUŽ

Pozortento podnět má aktualizovaný stav.
Přečtěte si kompletní text podnětu Ohlásit úroveň řešení

Číslo podnětu: 20120906060606
Úroveň realizace: probíhá
Kde začít s řešením Česko
Kdo by měl o podnětu vědět: Vláda České republiky - předseda vlády, ministr dopravy,
poslanec, senátor, ODS, ČSSD, TOP09, KSČM, Věci veřejné(VV), LIDEM
posta@vlada.cz, posta@psp.cz, epodatelna@senat.cz, info@socdem.cz, hk@ods.cz, info@top09.cz, info@kscm.cz, info@veciverejne.cz,peakek@psp.cz, podnety@podnety.cz
Co je třeba udělat: Zpřísnit podmínky pro instalaci světelných reklamních zařízení u komunikací, např. novelou Zákona 13/1997 Sb.
V ochranných pásech komunikací, včetně zastavěných území, by měla být světelná reklamní zařízení zakázána (§ 30 odst.1) .
Z hlediska bezpečnosti silničního provozu se jedná o vůbec nejnebezpečnější formu venkovní reklamy. Například po instalací LED obrazovky na Wilsonově ulici v Praze stoupl počet nehod v této lokalitě o 35 %.
Výsledky výzkumu.
÷÷÷
Pozortento podnět má aktualizovaný stav.
Přečtěte si kompletní text podnětu Ohlásit úroveň řešení

Číslo podnětu: 20110801115709
Úroveň realizace: neznámá
Kde začít s řešením Česko
Kdo by měl o podnětu vědět: Vláda České republiky - předseda RNDr.Petr Nečas (ODS), ministr dopravy, hejtman.
poslanec, senátor, ODS, ČSSD, TOP09, KSČM, Věci veřejné (VV)
posta@vlada.cz, posta@mdcr.cz, posta@kr-jihomoravsky.cz, posta@kraj-jihocesky.cz, posta@kr-kralovehradecky.cz, epodatelna@kr-karlovarsky.cz, podatelna@kraj-lbc.cz, posta@kr-olomoucky.cz,posta@kr-moravskoslezsky.cz, posta@pardubickykraj.cz, posta@kr-plzensky.cz, posta@kr-s.cz, urad@kr-ustecky.cz, posta@kr-vysocina.cz, posta@kr-zlinsky.cz, posta@cityofprague.cz, posta@psp.cz, epodatelna@senat.cz, info@socdem.cz, hk@ods.cz, info@top09.cz, info@kscm.cz, info@veciverejne.cz, podnety@podnety.cz, marek.tomek@klub-pratel-lokalek.cz
Co je třeba udělat: Nastavit rovné podmínky pro autobusovou a železniční dopravu,
- zajistit skutečnou liberalizaci trhu v osobní železniční dopravě,
- důkladně prošetřit hospodaření ČD - zjistit skutečné příčiny zanedbávání údržby některých tratí,
- zajistit realizaci dalších opatření dle výzvy, která je ZDE.

V ČR bylo zrušeno 76 železničních tratí, v celkové délce 752,6 km. Na Čechy připadá 48 tratí v celkové délce 517,6 km, na Moravu 16 tratí v celkové délce 153,3 km, na Slezsko 12 tratí v celkové délce 81,7 km. Z výše uvedeného množství zrušených tratí bylo po roce 1989 zrušeno celkem 18 tratí v délce 228,6 km.

Občané mohou realizaci podnětu podpořit podpisem PETICE

Pozortento podnět má aktualizovaný stav.
Přečtěte si kompletní text podnětu Ohlásit úroveň řešení

Číslo podnětu: 20110609183056
Úroveň realizace: neznámá
Kde začít s řešením Česko
Kdo by měl o podnětu vědět: Vláda České republiky - předseda RNDr.Petr Nečas (ODS), ministr dopravy, ministr financí, poslanec, senátor, ODS, ČSSD, TOP09, KSČM, Věci veřejné (VV)
posta@vlada.cz, posta@mdcr.cz,podatelna@mfcr.cz, posta@psp.cz, epodatelna@senat.cz, info@socdem.cz, hk@ods.cz, info@top09.cz, info@kscm.cz, info@veciverejne.cz, podnety@podnety.cz
Co je třeba udělat: Nevyplácet dotace na krytí ztrátových provozů ve státním podniku České dráhy, a to do doby, než skončí praxe amorálního přeplácení jeho manažerů. Generální ředitel Českých drah prý bere měsíčně 2 100 000 korun, v podstatě nadbytečný ombudsman ČD 250 tis. atd.
PODROBNOSTI
Klíčová slova: plýtvání, luxus
Pozortento podnět má aktualizovaný stav.
Přečtěte si kompletní text podnětu Ohlásit úroveň řešení

Číslo podnětu: 20110125215505
Úroveň realizace: neznámá
Kde začít s řešením Česko
Kdo by měl o podnětu vědět: Vláda České republiky - předseda RNDr.Petr Nečas (ODS), ministři: dopravy, místního rozvoje, předseda poslaneckého výboru pro místní rozvoj

posta@vlada.cz, posta@mdcr.cz, podatelna@mmr.cz, polcaks@psp.cz;
Co je třeba udělat: Svěřit úseky silnic soukromníkům, kteří by na poškozené místo přivezli trochu štěrku s asfaltem, rozehřáli je propan-butanem a ihned zalepili. Kdysi to dělali asfaltéři s vozíkem. Důležitá je rychlost opravy a finanční zainteresovanost na její kvalitě.
Vypsat odměnu na novou "lepicí" směs.
INSPIRACE
INFORMACE
÷
Pozortento podnět má aktualizovaný stav.
Přečtěte si kompletní text podnětu Ohlásit úroveň řešení

Číslo podnětu: 20091020130941
Úroveň realizace: neznámá
Kde začít s řešením Česko, Praha, Ředitelství silnic a dálnic
Kdo by měl o podnětu vědět: Ministr dopravy (posta@mdcr.cz), předseda vlády (vlada@posta.cz, ministr pro místní rozvoj (posta@mmr.cz), ministerstvo spravedlnosti (SM@msp.justice.cz), ministerstvo vnitra (korupce@mvcr.cz), NKÚ (podatelna@nku.cz) ombudsman (podatelna@ochrance.cz)
Co je třeba udělat: Ukázalo se, že kauzu dálnice u Hradce Králového lze řešit daleko jednodušeji a laciněji.Bohužel to trvalo 16 let. Provést audit ŘSD, odvolat ředitele ŘSD Ing. Brunclíka pro špatný výkon funkce, zneužití pravomoci veřejného činitele a podezření z korupce nejen pro hradeckou kauzu, ale i pro postoje k řešení severozápadního okruhu Prahy.
Přečtěte si kompletní text podnětu Ohlásit úroveň řešení

Číslo podnětu: 20081105114450
Úroveň realizace: neznámá
Kde začít s řešením Česko
Kdo by měl o podnětu vědět: Vláda, předseda Mirek Topolánek - ODS, ministr dopravy Říman - ODS, Nejvyšší kontrolní úřad - NKÚ
posta@vlada.cz; posta@mdcr.cz; podatelna@nku.cz
Co je třeba udělat: Přezkoumat účinnost reklamy, kterou se (ztrátové státní) České dráhy snaží zvýšit zájem o vlakovou dopravu. Cena reklamy, (např. 27 milionů Kč za "vystavení" loga ČD pro živnostnicí P.T. nebo 2,25 mil. známému sportovci T.U za propůjčení jeho tváře na reklamní letáky) vyvolává podezření z korupce ve prospěch politické strany, kterou příjemci peněz sponzorovali nebo se k tomu chystají.
Zdroj:
-blisty.cz
-tyden.cz/rubriky
-tyden.cz
Pozortento podnět má aktualizovaný stav.
Přečtěte si kompletní text podnětu Ohlásit úroveň řešení

Číslo podnětu: 20080921150744
Úroveň realizace: neznámá
Kde začít s řešením Česko
Kdo by měl o podnětu vědět: Vláda, předseda Mirek Topolánek (ODS), ministr dopravy, ministr vnitra, poslanec, senátor.
posta@mvcr.cz; posta@vlada.cz; posta@mdcr.cz; posta@psp.cz; info@senat.cz
Co je třeba udělat: Upravit zákon o silničním provozu tak, aby řidič byl povinen dát přednost chodci, který před vstupem na přechod pro chodce dá řidičům vozidel svůj úmysl zřetelně najevo, např. předpažením ruky.
Chodcům uložit, aby po projevení úmyslu vyčkali, až vozidlo, které ho může ohrozit zastaví a používali tento signál jen v případech, kdy vozovku skutečně nelze bezpečně přejít, protože se na ní pohybuje nepřetržitá kolona vozidel.

Řidiči až příliš často brzdí a zbytečně zastavují i v případech, kdy na chodníku u "zebry" lidé na někoho čekají a nemají v úmyslu vstupovat do vozovky. Chodci vstupují na přechod a vynutí si zastavení vozidla i v případech, kdy by bylo hospodárnější pár vteřin počkat, protože provoz na komunikaci je minimální.
ZDROJ: diskuse k článku
Pozortento podnět má aktualizovaný stav.
Přečtěte si kompletní text podnětu Ohlásit úroveň řešení

Číslo podnětu: 20070207042449
Úroveň realizace: neznámá
Kde začít s řešením Česko
Kdo by měl o podnětu vědět: vláda, předseda Miroslav Topolánek (ODS), ministr financí, ministr dopravy, poslanec, senátor, Strana Zelených
Co je třeba udělat:

Ukončit podporu neekologických způsobů dopravy a zdanit letecký benzin – kerosin.
Letecká doprava výrazně přispívá ke globálním změnám klimatu. Řidič automobilu nebo provozovatel železnice platí nyní v ceně každého litru paliva spotřební daň ve výši 15 Kč - letecké společnosti 0,- Kč.


Klíčová slova: koridor, vodík, TUŽ

Pozortento podnět má aktualizovaný stav.
Přečtěte si kompletní text podnětu Ohlásit úroveň řešení

Číslo podnětu: 20070131060800
Úroveň realizace: neznámá
Kde začít s řešením Česko, EU, Brusel, Štrasburk
Kdo by měl o podnětu vědět: Vláda, předseda vlády ing. Miroslav Topolánek (ODS),ministr dopravy, ministr vnitra poslanec, senátor, Komisař
Co je třeba udělat: Upravil příslušné zákony,vyhlášky a dohody tak, aby např. německý občan, který pro užívání drog nebo z jiného závažného důvodu přišel o řidičský průkaz, nemohl snadno získat nový - po absolvování autoškoly v českém pohraničí.
Řešit problematiku spojenou s odebíráním řidičských průkazů osobám, které mají dvojí občanství. V EU zabijí opilí řidiči ročně až 17 tis. lidí.
Pozortento podnět má aktualizovaný stav.
Přečtěte si kompletní text podnětu Ohlásit úroveň řešení

Číslo podnětu: 20050425070100
Úroveň realizace: neznámá
Kde začít s řešením Česko
Kdo by měl o podnětu vědět: vláda, Ministerstvo dopravy, Ministerstvo vnitra, pojišťovna
Co je třeba udělat: Ve spolupráci s pojišťovnami zakoupit větší množství registračních videokametr a nabídnout je řidičům, kteří denně jezdí a nemají záznamy o dopravních přestupcích. Kamery instalovat do jejich vozidel a registrovat jimi riskantní manévry jiných účastníků silničního provozu.
Klíč. slova: černá skříňka ÷
Pozortento podnět má aktualizovaný stav.
Přečtěte si kompletní text podnětu Ohlásit úroveň řešení

Číslo podnětu: 20050419083008
Úroveň realizace: probíhá
Kde začít s řešením Česko
Kdo by měl o podnětu vědět: vláda, parlament, poslanec. senátor, Mínisterstvo dopravy, Ministerstvo vnitra
Co je třeba udělat: zavést bodový systém pro hodnocení chování řidičů v dopravě. Např. v Německu je aplikován již mnoho roků a osvědčuje se . Bez milosti postihuje každého včetně manažerů, řiditelů atd. Nikdo si nedovolí protestovat a je na silnicích hodný.
Přečtěte si kompletní text podnětu Ohlásit úroveň řešení

Číslo podnětu: 20040622181200
Úroveň realizace: neznámá
Kde začít s řešením Česko
Kdo by měl o podnětu vědět: vláda, Ministerstvo dopravy, vnitra, policie
Co je třeba udělat: Při stavbě a opravách komunikací, zejména křižovatek, pamatovat na možnost instalace prvků dynamického značení jízdních drah.
Důvod: při dopravních kalamitách lze operativně vytvářet přídavné jízdní pruhy, "zřizovat" cyklistické stezky a pod.. Osvětlovací prvky LED vyčnívají nad vozovku pouze 4mm, viditelnost 900m i ve dne, zdroj napětí 24V (např. solární články). Dle článku novináře /an/ na str. 17 Technického týdeníku č. 12/2004 působí dopravní zácpy národnímu hospodářství stamiliardové ztráty, přičemž provoz vozidel se během následujících dvaceti roků p.p.zdvojnásobí.
Klíčová slova: FV, solární,LED, FVE, dopravní zácpa, kolona
Pozortento podnět má aktualizovaný stav.
Přečtěte si kompletní text podnětu Ohlásit úroveň řešení

Číslo podnětu: 20040622181000
Úroveň realizace: neznámá
Kde začít s řešením Česko
Kdo by měl o podnětu vědět: vláda, Ministerstvo dopravy, vnitra, policie,
Co je třeba udělat: vyhlásit veřejnou soutěž na systém elektromechanického vážení nákladních vozidel pro nejméně 50 míst na komunikacích Česka, včetně připojení na informační a registrační centrum. Důvod: dle článku autora /j.č./ na str. 21 v Technickém týdeníku č. 12/2004 je 30% vozidel přetížených . Důsledkem jsou stamilionové škody a ztráty lidských životů.
Přečtěte si kompletní text podnětu Ohlásit úroveň řešení

Číslo podnětu: 20030217163007
Úroveň realizace: probíhá
Kde začít s řešením Česko
Kdo by měl o podnětu vědět: Vláda, parlament, min.vnitra, dopravy, školství.
Aktuální adresy - 2012:
posta@vlada.cz, posta@psp.cz, epodatelna@senat.cz, info@socdem.cz, hk@ods.cz, info@top09.cz, info@kscm.cz, info@veciverejne.cz, podnety@podnety.cz
Co je třeba udělat: Automatizovat kontrolu rychlosti v nebezpečných úsecích. Propagovat "bonus - malus" pojišťoven. Na místech zvlášť nebezpečných posilovat dopravní policii armádou. Urychlit zavedení systému centrální evidence bodů za přestupky.
Uvolnit režim v místech, kde např. omezení rychlosti nemá smysl. Povolit např. vyšší rychlost mezi poslední (dopravou ohroženou) chalupou a značkou "Konec obce", jejíž obyvatele lze oddělit od komunikace např. oplocením.
KOMENTÁŘ:
dostatek policistů máme - ale jen když jde o bezpečnost politiků EU, má-li se upevnit botička či vybrat pokuty v místě bez nehod. Armáda posílí policii - když chráníme Prahu před terorizmem, který vyprovokovali přihlouplí politici.
Žádného učitele dosud nenapadlo aktivizovat studenty k aci "Boj proti silniční smrti"?
(POZN.:
v lednu r. 2003 (srovn.1/01) výrazně vzrostl počet dopravních nehod . Hmotné škody (za leden 2003!) se blíží miliardě korun. Zemřelo 102 osob (+40%), těžce zraněno 318 (+61%), lehce zraněno 1800 osob . Aktuální stav automobilní dopravy je pro ČR nebezpečnější než mezinárodní terorizmus.
Zajistil autor:
2./01 a 27.1.2003 byl na problém písemně upozorněn premiér Špidla a další politici (Bušehlas).
24.5.93 doporuč. založit " Sdruž.proti smrti na komunikacích " mluvčímu MÚ Č.K.
Průběh:
únor 2004 - parlament konečně jedná o zavedení bodového systému pro přestupky řidičů. Ve Francii se zavádí řidičské průkazy na zkušební dobu - s dvojnásobným čerpáním trestných bodů za přestupky.
Pozortento podnět má aktualizovaný stav.
Přečtěte si kompletní text podnětu Ohlásit úroveň řešení

Číslo podnětu: 20020211180507
Úroveň realizace: neznámá
Kde začít s řešením Česko
Kdo by měl o podnětu vědět: vláda, parlament, ministr dopravy, vnita, výzkumný ústav motorových vozidel, Zelení, ekologové
Co je třeba udělat: Vypsat grant na vývoj zařízení, které by (nenávykově) zviditelnilo jen nenápadné/přehlédnutelné vozidlo. Nepřipustit, aby některý idiot prosadil povinné svícení ve dne i pro jízdní kola. Viz podnět 20030414130707.
Před event. tvorbou zákona o povinném svícení automobilů v létě dosadit do rovnice: T=A × w : 106, kde: A (kusů ) = průměrný okamžitý počet vozidel v pohybu na území ČR v době od 05,00 do 21,00 hod.. W (watů)= průměrný el. příkon, nezbytný k napájení žárovek jednoho svítícího vozidla. Porovnat T (MW) s výkonem „Temelína“.
POZN.: příkon pro osvětlení vlastní domácnosti jsem omezil na průměr 25 W - 8 hod denně. V zimním období (ve svém autě i za plného slunečního světla) spalováním benzínu vyrábím nejméně 110 W. Na fakt, že na silnici se pohybují vozidla se zapnutými světly jsem si zvykl. Počet nehod se nesnížil.
Autor zajistil: text podnětu byl 11.2.2002 a opakovaně 27.1.2003 osobně premiérovi Vlad. Špidlovi, několika dalším poslancům senátorovi a zástupci hejtmana - viz BUŠEHLAS 1/03.
Pozortento podnět má aktualizovaný stav.
Přečtěte si kompletní text podnětu Ohlásit úroveň řešení